Projectleider Rapportages Omgevingswet – zzp

Organisatie

Met ingang van 1 januari 2024 is de Omgevingswet van kracht. In deze wet komen meerdere wetten samen en het doel is om processen eenvoudiger en overzichtelijker te maken. Gemeenten hebben de afgelopen periode gebruikt om voorbereidingen te treffen door hun processen en systemen aan te passen. Inmiddels is men dus ‘live’ en is het nodig om inzicht te krijgen in de stand van zaken en waar bijgestuurd moet worden.

Voor een gemeente centraal in het land zoeken wij en projectleider die de coördinatie op zich neemt voor het opleveren van rapportages.

 

Functie

Voor de gemeente zoeken we een projectleider voor de coördinatie op het gestructureerd, kwalitatief en tijdig opleveren van alle rapportages uit de reeds bestaande backlog. Belangrijk is dat de kandidaat affiniteit heeft met SCRUM en/of KANBAN en hands-on te werk gaat. De wens is om om te werken in sprints, waarbij een sprint telkens de volgende componenten bevat:

1. Het bepalen van de prioriteit van de rapportages
2. Het inschatten van de omvang van het voorliggende werk
3. Aan de slag met de bouw van deze rapportages (in brede zin, mét datakwaliteit- en privacy check)
4. Het opleveren van de rapportages en afspraken maken over de beheerfase (incl. verantwoordelijkheden)
5. Na afronding terug naar stap 1.

In de rol van projectleider coördineer, bewaak en ondersteun je dit proces.

Daarnaast zijn je taken:

• Invullen van de rol van scrum-manager
• Opzetten van een effectieve Agile ontwikkelaanpak
• Het organiseren van de verbinding met de stakeholders
• Rapporteren voortgang aan de opdrachtgever
• Telkens duidelijk de ‘echte’ prioriteit achterhalen
• Keuzes maken bij onzekerheid bij inschatten van omvang
• Blijvend sturen op output
• Duidelijk akkoord ophalen
• Rollen benoemen, rolbewustzijn stimuleren en rolverantwoordelijkheden bewaken.
• Verder goed om te weten:
• Sommige ingewikkelde rapportages zullen vragen om een ontwerpfase / prototyping
• Ook zal het niet altijd mogelijk zijn om een rapport al te maken door ontbrekende functionaliteit in het bronsysteem.

Voor bovenstaande werkzaamheden sta je niet alleen, deze voer je uit als onderdeel van een ontwikkelteam, welke naast jou zal bestaan uit een product-owner, ontwikkelaar, data-analist, adviseur informatiebeheer, functioneel beheerder en key-users.

Functie-eisen

Om voor de rol van projectleider in aanmerking te komen:

  • Beschik je over tenminste aantoonbare HBO werk- en denkniveau
  • Heb minimaal 4 jaar ervaring met ICT-projecten
  • Heb in de afgelopen 4 jaar bij voorkeur minimaal 4 Business Intelligence projecten afgerond
  • Heb kennis van en praktijkervaring met SCRUM / KANBAN vanuit de rol Scrum-manager
  • Ben je zelf-startend, zelfsturend en kan je een organisatie snel eigen maken
  • Ben je een verbinder en een teambuilder.

Aanbod

Het betreft een opdracht voor 8 tot 16 uur per week. Een ideale opdracht voor een zzp’er naast een bestaande opdracht.

Inlichtingen

Wil je solliciteren of heb je vragen over de functie? Neem dan contact op met Viridiana Stangelaar.

📧 viridiana.stangelaar@digitallstars.nl
📱 06 39 80 72 47

Viridiana Stangelaar
Viridiana Stangelaar 06 39 80 72 47
Search button

Verbeterde leesbaarheid

Hoog contrast

Annuleren
Opslaan

PFS en Digitallstars gaan samen verder als Digitallstars